torsdag 3 juli 2014

Mode Inspiration: Michele Lamy






Den senaste tiden har jag varit besatt av denna kvinnan som är gift med den underbara designern Rick Owens. Hon Heter Michele Lamy, hon är Fransk och hon är läskig.

Jag älskar hennes Bewitching Look. Hon ser ut som en häxa från filmen ''Stardust'' och det är ungefär den stilen jag strävar efter just nu.
Känns som att häxor har alltid varit min stil,  ej beroende av deras ålder har jag alltid tyckt om deras utseende och önskade att jag såg ut som dem.

Det mest jag tycker om med henne är hennes sätt av hur hon tänker. Hon tänker inte bara måla naglarna men hon kör ut utanför linjen. Hon målar vidare för att det finns något att måla på och för att hon inte orkar att växa ut långa naglar. ''Folk tycker att jag har en sjukdom när de ser mina svarthenna målade fingrar'' sa hon på en intervju.

Hon har en enkel, earthy, theatrical look men stora accessoarer.

Det som jag började ta ifrån hennes stil var hennes ringar. Därför sprang jag in till Myrorna idag och köppte massa silver/guld ringar för ett underbar pris.

Just nu så sitter jag och skriver detta med ringar över alla mina fingrar, är super glad och super motiverad för att gå min egen väg, utforska min egen stil och fortsätta att jobba på min bewitching look.

xx // ozz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar